Kvällstankar. (varning för psyksnack!)

Dagens... eller rättare sagt, kvällens ämne är: Vikt.
,
Jag kan inte förstå att folk kan säga att "efter just DENNA vikt så är man överviktig" och "efter just DENNA vikt så lider man av fetma" eller "efter just DENNA vikt så är man underviktig".
Som t.ex. på kalla fakta häromdagen då dom granskade fetmaoperationerna, så visade dom att en normal människa (GER BARA EXEMPEL, OBS!) väger "40 - 67" och överviktig " 67 - 81 " och sedan fetma "81 +".
Alltså, man kan bara inte göra så?
.
Idag läste jag en interviu med en tjej som är PRECIS som mig! Det var sjukt som hur mycket jag kände igen mig.
Hon var inte underviktig, men hon kände sig som det ändå. Hon sa en grej som fick mig att tänka efter jätte mycket. Hon sa "hur kommer det sig att de visar så mycket reklam på TV om hur och vilka medel man kan använda sig av för att gå NER i vikt, men visar inga medel på hur man kan gå UPP i vikt. Det är som att när man är smal, så har man inte rätt till att inte vara nöjd." Så jävla sant!
GODNATT.
/ani

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0