♥ Dag 17 - Mina husdjur (ani)

Jag har HAFT fiskar, men sedan började akvariumet läcka och skit, så det blev ju som det blev.. Men vi har nu fixat "sprickan" och ska snart (= om 10000 år) Fylla det och ha i fiskar och skit.
Men annars har jag min söta men ändå hemska undulat.. Lollo! Henne köpte jag år 2008 när min moster var här i Sverige (som bor i amerika) och vi köpte även en pojke vid namn Nemo. Däremot så dog han, och sedan köpte vi en till pojke, som vi döpte till Bamse, han dog också, men då på grund av fel i generna. Det var hemskt! En dag kom jag hem från skolan och såg att det var blod överallt runt om i buren, och det stank starkt blod. Och jag såg att hans fötter var helt blodiga, och han hade blött näsblod (hur nu dom kan göra det?)! Det var så hemskt, och jag tyckte så synd om honom.. Gud, stackarn.. :(
Så han dog ett par dagar efter händelsen. :/
Man kan än idag se små blodfläckar här och där i buren, men vi fick bort det mesta..
.
Annars tidigare hade vi 3 undulater, och det var för 8 år sedan, innan min syrra fanns. Då hette dom Lollo, Bamse och Maja. Maja och Bamse var tillsammans och mobbade Lollo. (DET ÄR 3 ANDRA UNDULATER!!!!) Lollo var min "bästis" och jag fick henne riktigt tam, men en dag så på något sätt så hade hon lyckats att fastna med foten någonstans och bröt av den!! Så hon gick runt med en fot!!! Och jag minns det som igår, då jag en dag skulle till skolan, det var en mörk vintermorgon, och jag skulle säga hejdå till lollo. Jag såg att hon låg på botten av buren, jag var ju så liten så att jag trodde att hon sov. Men när jag kom hem så anade jag att hon hade dött. Jag grinade i kanske 3 dagar i sträck, och deppade as mycket i kanske flera månader.. hon var min alldra bästa vän!
.
Så därför har jag en undulat idag som är i SAMMA FÄRG och SAMMA NAMN för att hedra min älskling..<3
Oj, vad långt inlägget blev, men jaja!
/ani

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0