Beethoven.(ani)

VARNING FÖR PIANOSNACK.
Idag hade jag ju piano lektion, och jag fick MASSA beröm från min pianolärare! :D
Fattar ni hur mycket jag har kämpat med min läxa eller?!
Jag fick "Ala turca" som läxa. Jag har gjort det förrut, men sist jag spelade den var typ för mer än ett år sedan, så jag hade på sätt och vis glömt bort allting! Så det var lite som att lära mig låten på nytt.
Men jag klarade det!
Igår märkte jag dock att jag hade "glömt" att göra 4-de sidan, så jag tränade på den sidan i en och en halvtimma samt en kvart idag innan lektionen.
Han sa att den var "perfekt" och jag körde även med nyanser t.ex. starkare och svagare. :)
http://www.youtube.com/watch?v=OCSevzJQ2-Y
När jag spelar (0:46 på videon) det stycket så DÖR (bokstavligen) mina fingrar!!!
Och dom på videon kör ju as fort utan nyanser= TRÅÅÅÅKIIIGT ATT LYSSNA PÅ.
.
Nu ska jag öva på min lilla für elise som jag snart ska ha konsert på. Sedan ska jag öva på någon "pianot" låt som jag kanske ska ha konsert på nästa vecka. FYFAN VAD GLAD JAG ÄÄÄÄR!! :D
http://www.youtube.com/watch?v=LQTTFUtMSvQ&feature=related
Mina favoritdelar (som jag tycker är roligast att spela) i själva låten är typ 2:12

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0