Konsten att... vara sig själv.

Ibland känns det helt hopplöst, och man känner en press på sig själv, att man ska se ut och beté sig på ett visst sätt.
Vissa har det så svårt att vara sig själva, och säga SINA åsikter och sluta att bara hålla med när någon säger sin åsikt, fastän att man inte håller med.

Samma sak med klädstil, människor har så svårt att sticka ut i mängden. Hur kul skulle det vara om alla såg likadana ut? När man ser någon grej i skyltfönstret och blir helt förälskad i plagget, men inte vill köpa för att man "inte vill synas" är bara jätte drygt. Tycker du att det är fint, köp det då? (så länge det inte handlar om ekonomikris, hahah!)
Men jag är nog lite så jag. Jag köper det jag tycker är snyggt. Som t.ex. när jag köpte min adidas jacka (minns ni den?) som var blå, grön och vit så inspererade jag flera av mina vänner, och nu har dom själva en liknande jacka hängandes hemma.

Och mina jeans byxor med skinndetalj, jag tyckte det var snyggt, så jag köpte. Jag tänkte inte på något sätt "TÄNK IFALL FOLK TYCKER ATT DET ÄR FULT?!?!?!?!" eller det dära med att alla dissar jeanskjorta med jeansbyxor, hahaha?! Aja, jag blev inte så jättepåverkad av dom dissarna, kommer nog SÄKERT att ha jeansbyxor + jeanskjorta igen någon dag. JAG tycker det är snyggt, och JAG känner mig bekväm i det. Så det är väl det som räknas? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0