Helt sluuut!

Toddelou!
Asså jag är helt sluut! På min skola (och andra också antar jag) så har vi att eleverna ska få håla egna lektioner helt och idag hade en jätte vältränad tjej som heter Alma idrotten, och då fatta man ju att man skulle bli helt slut efter. x) Hon har typ världens kondition och allt annat (som typ ingen i klassen har) så det blev verkligen jobbigt där i slutet kan jag ju säga.. Först värmde vi upp med typ 10 varv runt hela idrotthallen. Haha! Då vart jag trött. xD Och körde sedan en hinderbana.

Sen körde vi "lite" styrka, kan inte förklara hur vi gjorde. Typ klampa ner med ett ben och ha rak rygg och sen nästan nudda vis golvet och upp igen och göra samma sak 100 ggr till. För dem som inte gjorde de (vi va som uppdelade i 2 led) fick göra armhävningar.

Efter de skulle vi vara i, jag vet inte hur många lag men typ 7 lag kanske, och skulle springa staffet typ först till ena väggen (ca 50 meter) sen tbx, sen dit igen o.s.v. tills man sprungit 3 varv. Då fick man "vila" med sit-ups och vänta tills de va en själv igen och göra likadant och sedan sit ups igen och allt de gjorde vi 3 ggr var. Alltså 9 varv sprang vi och vi va helt slut innan vi ens hade börjat springa. ^^ Elr iaf jag.

Efter de så sprang vi ett varv, sen stretching och sen fick man sluta och jag brukar aldrig ta med handduk på fredagarna eftersom vi slutar direkt efter så jag duschar hemma..



Fotograf: Alexandra
Kamera: Exlim dk
C: Alexandra, Ani, Isabell

Kom hem, la mig i soffan och kollade på TV och hjälpte mamma med tvätten och sen gick jag upp i duschen och nu sitter jag här. :)

De va min dag än så länge.

//Alexandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0