Elsystem - vindkraftverk

Borde egentligen träna inför teknikredovisningen imån om elsystem - vindkraft. Man ska liksom stå och berätta om ett system och sedan visa med en typ modell. Jag gjorde förståss ett vindkraftverk.. xD Visar bild på de sen imån när jag tagit kort på det. Höhö! Ganska enkel förklaring. Typ först blåser vinden och vingarna på dendär sakisaken som snurrar (vindkraftverk elr vad man säger) och så produceras elen och skickas via nå strömgrejer vidare till en portalstolpe som kan innehålla mkt Watt. (Kmr inte ihåg hur mkt.) Sen tar elen sig från portalstolpen till ett elhus som finns lite överallt i Sverige och där sorteras elen (tror jag?) och sedan går det vidare till enkelstolpar ochs edan till husen. Hm.
De kanske låter bättre om man hoppar över vraje "grejs" och "sak".. Haha!
________________________________________________________________________

Snart blire ny header och bakrund, som Ani ska göra. Och Ani, gör den inte förrän jag har skickat bilderna. :P Vill byta dem på mooi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0